Döden håller henne i handen

Den drar henne till sig. Sakta men säkert. Jag är inte tilräckligt stark att dra tillbaka. Jag vill klamra mig fast. Jag vill vara  den starkaste. Den som orkar dra henne tillbaka. Men jag kan inte. Ingen kan. Önskar det fanns ett sätt att lura tillbaka henne. Hon lurade döden en gång.
Att känna sig så maktlös som jag gör just nu är den läskigaste känslan jag någonsin upplevt.
Fly Tina fly. Orden ekar i min skalle. Varje gång jag vaknar, under hela dagen som passerar och det sista jag tänker på innan jag somnar.
Om det bara hade varit jag. Tänk om. Då kanske jag hade kunnat hantera detta på ett helt annat sätt. Så många runt omkring mig som mår dåligt. Jag vill inte vara den svaga Jag måste visa mig stark. Jag är starkare. Men fortfarande inte stark.
Jag vet inte hur jag ska bete mig. Jag vill vara hos henne och ta vara på den sista tiden, samtidigt som jag känner att jag bara vill fly. Låtsas som om ingenting. Men detta är nånting. Det är nåt som kommer att förändra min framtid för alltid. En framtid som skrämmer skiten ur mig. Jag orkar inte tänka. Orkar inte ta mig för saker. Jag vill stanna tiden. Stanna stanna stanna....

...stanna,

Kommentarer
Postat av: Sofia

hej hej! Jag har bytt blogg!! KRAM!! www.sofiAline.webblogg.se

2009-02-05 @ 21:22:58
URL: http://sofiAline.webbblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0